woensdag 1 januari 2014

heleboel haakwerk

Dat wens ik jullie allemaal toe voor het komende jaar en natuurlijk veel haakplezier.

Of ik goede voornemens heb? Neeh, daar doe ik niet aan. Ik weet van mezelf dat ik die goed bedoelde voornemens alweer heel gauw vergeten ben. Dus ook geen goed voornemen om vaker aan dit blog te werken....helaas.....

Maar dat betekent wel dit ik ineens weer een hele hoop heb te laten zien ;-) 

Maar tja, waar zal ik eens beginnen.... In mijn vorige blog heb ik het gehad over de muts van mijn dochtertje die ik vorig jaar heb gemaakt die nog steeds paste. Nu bleek, na die enkele keer dat ze een muts op heeft gehad, dat dit toch niet echt het geval was, dus 'moest' ik als nog aan de haak voor een nieuwe muts.....dan ook maar meteen een sjaal erbij
Het feit dat ze niet zo blij kijkt, heeft niks te maken met de muts ;-)
 Daarnaast hebben we ook weer de nodige verjaardagen gehad, dus heb ik voor mijn schoonmoeder dit gemaakt


De onderzetter zijn een patroon van Karin aan de haak en de waxinelichtjes heb ik een jas gegeven naar een patroon van Lindevrouwsweb.


Op facebook zag ik een foto voorbij komen van iemand die de kerstboom had versierd met gehaakte sneeuwvlokken. Dus ik dacht: dát wil ik ook!! Ik ben erg blij met onze bibliotheek, want daar heb ik het boek 100 sneeuwvlokken haken geleend en ben aan het haken geslagen. Na een tijdje dacht ik er best wel een boel te hebben, maar toen ik ze had neergelegd voor een foto, zag ik dat ik er nog best een paar meer kon gebruiken

Uiteindelijk is het goed gekomen en zag onze kerstboom er zo uit dit jaar.

Ook heb ik samen met een aantal dames in een haakgroep een mysterieproject gedaan dan daar kwam Dolfientje de engel uit. De mijne ziet er zo uit.

Ook mijn dochtertje vond haar erg lief!!

We hadden nog meer verjaardagen onder andere van mijn moeder. Voor haar heb ik op de site van Stijn en zoooo deze kerstklokken gevonden en gemaakt.
 
Gelukkig werden ook deze goed ontvangen. Twee setjes heb ik gemaakt, het andere setje ging boven de keukentafel. Op de facebookgroep 'Gezellig haken' was mijn creatie zelfs creatie van de week! Best wel een beetje trots!


Zoals jullie zien een hoop gedaan de afgelopen tijd. Wat staat er voor het nieuwe jaar op de planning. Nou, zoals heel haak Nederland volgens mij wel weet, is dat er vanaf aanstaande vrijdag een CAL wordt gestart. Georganiseerd door Tertia en Jolanda. En ook ik ga daar aan mee doen. Niet omdat ik geen Engelse patronen kan lezen ofzo, maar omdat het me leuk lijkt om met elkaar een stukje van een deken te maken. Dit zijn mijn kleurtjes:

En oef....wat jeuken mijn handen om alvast te beginnen..... Het lijkt wel een soort afkicken! Maar nog even volhouden, nog twee nachtjes!
Ik hoop dat het me lukt om regelmatig foto's hier te plaatsen.


Ik wens jullie nogmaals alle goed en veel haakplezier toe in 2014!


Tot haaks

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid,
    Ik heb je blog gevonden via de CAL, wat een leuke dingen maak je zeg! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid,
    Ik heb je gevonden omdat ik bezig ben met dolfientje de kerstengel.
    Nu ben ik bijna klaar en blijk ik het deel van de vleugels te missen.
    Ik heb de patronen vorig jaar uitgeprint via de mystery actie van Facebook.
    Nu hoop ik dat jij het patroon misschien nog hebt en mij het deel van de vleugels toe kunt zenden dan kan ik mijn engel afmaken.

    Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

    Zou je mij willen antwoorden op heleenvanschooten@home.nl.

    Vriendelijke groet Heleen van Schooten

    BeantwoordenVerwijderen